Vraagstuk 2
Evita heeft altijd fulltime gewerkt als accountmanager in de binnendienst op de afdeling verkoop. Na de geboorte van haar eerste kind wilde ze maximaal drie dagen per week werken. Dit was helaas niet mogelijk. Daarom is zij gaan werken als management assistente waarbij zij direct rapporteert aan de algemeen directeur en zit op de afdeling personeelszaken. Zij heeft het gevoel haar ambitie in deze functie onvoldoende kwijt te kunnen en besluit te gaan solliciteren buiten het bedrijf. Ze heeft enkele sollicitatiegesprekken.
Ze komt erachter dat ze het bedrijf waarvoor ze werkt wel echt heel leuk vindt. Dus ze besluit om haar probleem op tafel te gooien in een intervisie bijeenkomst bij haar HR collega’s. Haar HR collega’s stellen haar de belangrijke vraag: waar krijg jij energie van? Om zo op zoek te gaan naar haar passies. Daar komt uit dat zij graag wat minder uitvoerend werk zou willen doen voor de directeur en zelf wat meer de lead zou willen nemen. Wat er ook uitkomt is dat ze ook graag iets zou willen doen op het gebied van personeelswerk. Haar collega’s adviseren haar om hierover in gesprek te gaan met de algemeen directeur.
Evita gaat de uitdaging aan en de algemeen directeur is heel blij met haar openhartigheid. Zij krijgt meer haar eigen regie over de taken die ze uitvoert en ze gaat een cursus volgen op het gebied van ziekteverzuim en zal daarin de HRM manager ondersteunen. Inmiddels heeft Evita het helemaal naar haar zin en de werknemers van Perkin Elmer zijn heel blij met het werk dat zij doet.
Maak jouw eigen website met JouwWeb